Wanneer je even krap bij kas zit, zoek je voortdurend naar kansen om je inkomen te verhogen. Een relatief laagdrempelige vorm van het genereren van inkomen is het laten bedrukken van items om deze vervolgens online of bijvoorbeeld op een markt te verkopen. Denk aan waaiers bedrukken met een logo, het bedrukken van aanstekers en bijvoorbeeld van waterflessen. Het zijn items die altijd van pas komen en voor een scherpe prijs kunnen worden ingekocht bij een Nederlandse partij. Door deze promotiematerialen te bedrukken kun je ze een unieke uitstraling geven, passend bij de doelgroep van jouw handel.
Het bedrukken van deze promotiematerialen is niet alleen interessant om ze vervolgens elders aan te bieden. Je kunt ze ook gebruiken in de acquisitie van je bestaande onderneming. Deel ze uit aan zakelijke relaties, om hen aan te zetten tot het afnemen van een volgend product.
Bedrukken van promotiematerialen voor verbetering naamsbekendheid
Is je onderneming net gestart en lukt het nog niet om producten en diensten aan de man te brengen? Deelname aan een groot bedrijfsevenement kan interessant zijn. In het bijzonder, wanneer je vooraf voor een zakelijke polo en bijvoorbeeld keycords bedrukken kiest. Draag het keycord om je nek tijdens het evenement, om andere deelnemers en bezoekers bekend te maken met je bedrijfsnaam. Met de polo straal je uit een eenheid te zijn, samen met de collega’s die ook op het evenement aanwezig zijn. Het komt daarnaast professioneel over, wanneer je eigen bedrijfskleding hebt.
Zorg er hierbij voor dat deze promotieartikelen qua stijl goed aansluiten op je huisstijl. Het is belangrijk dat mensen je bedrijf een volgende keer dat ze je logo of naam zien opnieuw herkennen. De kans dat zij een product of dienst zullen afnemen groeit op deze manier.
Focus vaak te snel op online marketing gelegd
Startende ondernemers leggen de focus vaak al snel op online marketing. Onder meer zoekmachine optimalisatie, veelal afgekort tot SEO, is hierbij populair. Het nadeel van SEO is dat dit vaak sterk gericht is op een specifieke doelgroep. Belangrijk is het om zeker in de eerste fase van je organisatie te werken aan de naamsbekendheid hiervan. Het gebruik van offline, bedrukte promotieartikelen kan daar een belangrijke rol in spelen. Datzelfde geldt bijvoorbeeld voor het adverteren in een lokaal krantje. Het gebruik van offline marketing is vaak niet duurder, over het algemeen zelfs goedkoper dan de toepassing van online marketing.